Manpower, işe göre aday değil, adaya göre iş arıyor
 


Dünyanın önde gelen insan kaynakları şirketlerinden Manpower’ın 66 ülkede dört bin 300 ofisi bulunuyor. 400 bin müşteriye hizmet veren Manpower, her yıl dünya çapında ortalama üç milyon insana sözleşmeli ya da dönemsel iş buluyor.


Manpower Türkiye 2003’ün Mart ayında faaliyetlerine başladı. İstanbul’daki iki şubesinde beş ‘işe alım uzmanı’ ve iki ‘dönemsel tedarik
uzmanı’ çalışıyor.

DEĞERLENDİRME

Manpower şirketlerden personel talebi gelmesini beklemeden başvuruda bulunan adaylar için şirketlerle temasa geçiyor. Yani geleneksel yöntemde olduğu gibi şirketlerde bulunan boş pozisyonlar için uygun aday aranmak yerine iş arayan adaylar için uygun pozisyonları arıyor.

Manpower’a başvuran adaylar işe alım uzmanları tarafından değerlendiriliyor. Uzmanlar adaylar için en uygun olan işi bulmak amacıyla şirketlerle temasa geçiyor. Manpower hem şirketlere hem de adaylara ‘müşteri’ gibi yaklaşıyor. ‘Pozisyondan adaya doğru’ değil ‘adaydan pozisyona doğru’ gidiyor.

Bu yöntemle, yalnızca satış, finans, muhasebe, satın alma, pazarlama, mağaza yöneticiliği ve ofis destek alanlarında başlangıç ve orta kademede çalışacak yüksek nitelikli adaylar değerlendiriliyor.

Uygun adaylar Manpower ofisine gelerek özgeçmiş bilgilerini bilgi bankasına kendileri giriyorlar. Ardından aday mülakata alınıyor. Mevcut açık pozisyonlar konusunda bilgilendiriliyor, özellikle çalışmak istediği şirketler soruluyor. Bu şirketlerin de aralarında bulunduğu en az 10 şirketle bağlantıya geçiliyor.

Her iş görüşmesi öncesi, adaylarla 45 dakikalık bir bilgilendirme toplantısı yapılıyor. Adaylara, başvurulan şirket ve pozisyon hakkında bilgi veriliyor. Mülakat sırasında nasıl davranmaları gerektiği anlatılıyor. İşe yerleştirilemeyen adaylar yeniden değerlendirilmek üzere bilgi bankasında ‘saklanıyor’.

Manpower Türkiye Genel Müdürü Ebru Coş yöntemin seçme ve yerleştirme hizmetini perakende bir ürün haline getirdiğini söylüyor: ‘Nitelikli adayları rafa koyuyoruz. Ancak rafta çok uzun süre kalmalarına izin vermeden piyasadaki doğru işlerle eşleştiriyoruz.’

BELİRLİ HEDEFLER

Coş, mülakat yaptıkları adayların müşterilerle görüşme oranının beşte birden üçte ikiye çıktığını söylüyor. Şu anda iş görüşmesine giden her üç adaydan birinin işe alındığını, oysa eskiden bu oranın 10’da bir olduğunu belirtiyor. Dünyadaki Manpower ofisleri arasında bir ayda uzman başına düşen işe yerleştirme oranı göz önüne alındığında Manpower Türkiye ilk 10’da yer alıyor.

Garanti veriliyor

Manpower müşterilerine yerleştirdikleri her aday için garanti veriyor. Aday bir ay içinde işten ayrılırsa ya da şirket adayın performansını yeterli görmeyip işten çıkartırsa şirkete ücretsiz aday yerleştirme ya da hizmet bedelinin yüzde 80’ini iade etme garantisi veriliyor. İkinci ya da üçüncü ayda bu sorun ortaya çıkarsa şirketlerin yine ücretsiz aday yerleştirme ya da hizmet bedelinin yüzde 50’sini alma hakları var. 2004 yılında gerçekleştirilen 90 işe yerleştirme sonucunda yalnızca iki aday işten ayrılmış ve onların yerine yeni adaylar bulunmuş.


Hürriyet İK / 13.02.2005