Motorola, 2004 yılı rakamlarını açıkladı: Rekor büyüme!

 

Motorola’nın 2004 yılı değerlendirme toplantısında, Motorola Türkiye Genel Müdürü Murat Öngör, firmanın geçtiğimiz yıl Türkiye’de 3 kat büyüdüğünü açıkladı.  Motorola, yeni vizyonu “Kesintisiz İletişim” ile, 2005’te yepyeni altyapı çözümleri ve cep telefonları sunmayı hedefliyor.

 

Motorola Türkiye, 27 Ocak 2005 günü bir basın toplantısı yaparak 2004 yılını değerlendirdi ve 2005 hedefleri hakkında bilgi verdi. Toplantıda, Motorola’nın tüm dünyada öncülüğünü yaptığı “Kesintisiz İletişim” konsepti çerçevesinde gelişen yeni organizasyon yapısıyla ilgili detaylar da paylaşıldı.

 

İlk telsizden ilk taşınabilir ticari cep telefonuna kadar birçok ürün ve altyapı teknolojisine imza atmış olan Motorola, bu çerçevede tüm pazarlarda tüketici beklentilerinin ötesine geçen cep telefonları ve altyapı çözümleri üreterek hayatı kolaylaştırıyor. Motorola’nın 2004’te ulaştığı rakamlar, rekabetin güçlü olduğu pazarda büyük başarılara imza atıldığının göstergesi.

 

Satışlar dünyada %35, Türkiye’de 3 kat arttı

Motorola Türkiye Genel Müdürü Murat Öngör toplantıda yaptığı konuşmada, 2004 rakamlarının sevindirici olduğunu belirterek şunları söyledi: “Bir önceki yıla göre global olarak toplam net satışlarımızda rekor bir artış var. 2003 yılında 23 milyar dolar seviyelerinde olan net satışımız, 2004’te 31 milyar doları aşan bir performans gösterdi. Yani %35’lik bir satış artışı yakalandı ki, bu rekabetin son derece güçlü olduğu sektörümüzde gerçekten önemli bir başarı. 2004 yılı genelindeki bu başarılı sonuçlar, Motorola Türkiye’de de paralel biçimde seyretti ve Motorola Türkiye’nin satışları, 2004’te bir önceki yıla göre 3 kat büyüme gösterdi...”

 

Motorola’nın iş kollarını yeniden yapılandırmasına da değinen Öngör, şu bilgileri verdi: “Yenilikten bahseden bir kuruluşun kurum kültüründeki en önemli niteliklerden biri kendini sorgulaması ve yapılanmasını pazar, tüketici ve hedefler doğrultusunda sürekli geliştirmesidir. Motorola bu amaçla, organizasyon yapısını yeniledi. Bizim “dünyanın önde gelen kesintisiz iletişim şirketi olmak” gibi bir vizyonumuz var. Kesintisiz iletişimi geleceğin teknolojisi, daha doğrusu yaşam biçimi olarak görüyoruz. Bu çerçevede iş kollarımızı dört ana başlık altında topladık: “Mobil İletişim Araçları”,  “Ağlar”,  “Kamu ve Şirketler”, “Ev Çözümleri”. Yeni birimlerimiz, 1 Ocak 2005 itibariyle faaliyetlerine başladılar.”

 

Her an, her yerde kesintisiz İletişim

Motorola İş Geliştirme Müdürü Alper Türken ise, 2004’te Motorola Ağlar İş Birimi için olumlu gelişmelerin yaşandığını söyleyerek, “Bizim için en önemlisi, üstün altyapı teknolojimizi 2004 yılında ilk kez Türkiye’deki üç mobil operatöre de sunarak, hepsiyle ağ altyapıları alanında çalışmış olmamızdı” dedi.  

 

Türken, Motorola’nın tüm dünyadaki yeni vizyonu olan “Kesintisiz İletişim” konusunda da detaylı bilgi aktardı: “Aslında bu kavram, Motorola’nın telekomünikasyon pazarının geleceğiyle ilgili vizyonunu ifade ediyor. “Kesintisiz İletişim”, kullanıcıların istedikleri hizmeti istedikleri yerden, istedikleri hızda, uygun cihazlar aracılığıyla alabilmeleri anlamına geliyor. Kullanıcılar istedikleri bilgi ve hizmete – görüntü, ses ve veri olarak- işte, evde ya da seyahat ederken rahatlıkla ulaşabiliyorlar. Motorola’nın tüm dünyadaki organizasyonu içinde “yarını” gördüğü yer, bu vizyon.”

 

Türken, bu alanda, “Kesintisiz İletişim’i hayata geçirecek kişisel cihazlardan altyapı sistemlerine kadar toplam çözümler sunabilen Motorola olarak avantajlı olduklarını da ekledi.

 

Bas-Konuş’tan sonra, Bas-Paylaş, Bas-Gör yolda!

Motorola Türkiye İş Geliştirme Müdürü Alper Türken, son günlerin popüler konusu Bas-Konuş ile ilgili bilgiler de verdi. Buna göre, Motorola şu anda Bas-Konuş altyapısı alanında 27 ülke ve bölgeyi kapsayan 23 ticari sözleşmeyle pazar lideri. Şu anda tüm dünyada tam 1 milyon abone, Motorola altyapısı ile Bas-Konuş hizmeti alıyor. Motorola, Bas-Konuş’un ardından, önümüzdeki dönemde haberleşme alışkanlıklarında önemli değişiklikler yaratacak “Bas-Gör”, “Bas-Paylaş” ve “Bas-Sor” gibi bir dizi yeni hizmeti de dünyayla eşzamanlı olarak Türkiye pazarına sunmayı hedefliyor.

 

Toplantının son konuşmacısı olan Motorola Mobil İletişim Araçları İş Birimi Türkiye Müdürü Yücel Kubanç, Türkiye GSM pazarının bir önceki seneye göre adet bazında yaklaşık %30 büyüme gösterdiğini söyledi. Bu büyümede, renkli ekranlı ve entegre kameralı cihazların rol oynadığına değinen Kubanç,  tüketicilerin fiyat kategorileri açısından alt uçtaki ürünlerden orta ve orta-üst uca doğru bir tercih değişikliğine yöneldiğinin altını çizdi.

 

2005 hedeflerini de açıklayan Kubanç, Bas-Konuş hizmetini destekleyen V400p modeli ile birlikte, 2005’te farklı fiyat aralıklarında toplam yedi modelle piyasada olacaklarının müjdesini verdi. Yücel Kubanç, “2005’te cep telefonu alanında müzik, teknoloji ve tasarım üzerinde duracağız. Müzikte, 2005 yılında i-tunes melodilerini depolayıp çalabilen modellerimiz çıkacak. Tasarımda, dünyanın en ince cep telefonu olan RAZR V3 modelimizin ardından yine çok farklı modeller gelecek. Pazarın şu anki durumu ve tüketici talepleri, tasarım alanında “incelik” konseptinin gelecek yıllarda daha da önem kazanacağını gösteriyor. Yani cep telefonlarımız nasıl küçüldüyse, şimdi de giderek incelecek…” dedi.